Kærsgård

Kærsgård
Dansk Gås

søndag den 25. maj 2014

Bondens Marked, integriteten og bolden op til folket!

Der er masser af store fødevarearrangementer i Danmark, som Bondens Marked er misundelig på. Misundelig - fordi de tiltrækker kendisser, masser af mennesker, omtale - og dermed penge til at kunne udvikle sig.

Det må vi sige, at vi ikke formår på Bondens Marked. Lars og jeg kæmper vores brave kamp i forhold til integritet og formidling. Vi vil til enhver tid sige nej tak til at havne i lommen på Danish Crown, Arla - og alt det store, som der også skal være plads til i den hellige eksports navn - hvis de så også bare gav plads til de små, de innovative, små knoklere. Men det gør de jo ikke. De små skal tromles ned. Det er en anden diskussion, men relevant i denne sammenhæng.

Men hvorfor kan vi ikke tiltrække flere, der vil være aktivt med i Bondens Marked og fremme lokale fødevarer? Hvorfor kan vi ikke tiltrække flere publikummer til vores arrangementer?

Jeg drømmer om et Bondens Marked med masser af aktiviteter for børn og voksne, med levende dyr, med oplysning, med formidling imellem bonde og kunde. Et sted hvor vi sammen kan gøre en forskel.

Vi får kritik fra mange om, at der er for få aktiviteter på Bondens Marked - jamen så byd da ind og tag bolden! Jette og Lars kan ikke køre bolden videre alene.

Take it - or leave it! Det er her jeg er nået til. Og jeg gider ikke, at I smækker mig det røde Ø-mærke op i hovedet.

Byd ind! Vi er uafhængige! Vi vil det bedste!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar